25.10.2005

Ikke kjøp - løp!

"I gamle daga hadde ikkje nordmenn so mange valg" messer ei kjerring med trist trist stemme og skal få oss til å kjøpe ost fra Sytøve Finden. HÆ??! Seriøst? Skulle jeg kjøpe mer ost fordi et kapitalsterkt osloselskap betaler en dame fra uppidalom til å ta fram søndagsprekenstemmen og messe i takt med prosten om mi valgfrihet??? Bare fordi hun snakker nynorsk så skal det gi meg lyst på noe liksom? Personlig har jeg gjort det til en leveregel å IKKE kjøpe produkter som har stupide reklamer. Det er fint lite igjen for meg å kjøpe nå. F.eks. kan jeg ikke kjøpe hus av noen eiendomsmegler, i drakt og dress som om de solgte bibler i Kvinesdal... (Ville du kjøpe hus til markedets høyeste pris?) Og den derre greia som "loves your skin" - æsj, ligg unna huden min, "because I deserve it"..... Yak

Nesten like ille som dårlige reklamer er reklamer som lover mer enn de kan holde. Som den derre sjampoflaska med ah åh hå. Den er ikke morsom lenger, bare dum. Og feil. Ingen ahhååh kommer ut av min sjampo. Hvem det er som lover mer enn de kan holde i dette dagbladoppslaget vet jeg ikke. Er det Dagbladet eller Robbie Williams? Ikke så jeg noen lillerobbie, enda jeg forstørra bildet det jeg kunne. Var den noen lilleting der må den være så liten at Robbie burde saksøkes for falsk reklame. Kan ikke presentere seg på denne måten uten å levere - ærlig talt. Oppskrytt. Som så mange andre ting. Babyer f.eks. er noe vi blir varme og bløte om hjertet av å tenke på. Oppskrytt.

Ingen kommentarer: