06.10.2005

I'm nobody's little weasel

sier nydelige magiske Amélie i en av mine favorittfilmer de siste 100 år. Så kom ikke her. I morra er det mannens dag. Gisp.
Ville du kjøpt bruktbil eller bruktbarnevogn av denne mannen? Først løy han for politet om at han var kontaktet av kriminellene, så løy han for noen ranere om at han ikke grassa til purken, så løy han for nrk om begge deler (?!) - men NÅ forteller han sannheten til Aftenposten. Ja var det ikke det jeg visste - slik er de finansmennene. Kraftpatriotene i Adressa derimot, har droppet finansmanntittelen - der har han fått tittelen "verdalingen". Den satt tenker jeg.
Og denne mannen - hva har han løyet om tror du? Ville du kjøpt noe som helst av gnieren som ikke har råd til å klippe håret hos norske frisører? Hvordan kunne Union-ansatte tro at han da hadde råd til å la dem produsere noe som helst? Produksjon koster. Ikke rart skogeierne stemte for nedleggelse - skogEIERE ikke sant?
Og denne dama - lyver hun? Mossadagent, PLO-agent? Agent hun? PST...
Og i morra er det mannens dag. Trur du det er tilfeldig at fredprisen dels ut samme dag? I fjor fikk en afrikansk kvinne prisen - så det må bli en euro-amerikansk mann i år. Kan ikke ha to svarte eller to kvinnelige vinnere etterhverandremåvite. Og jfr tarotkortene vil prisen i år gå til noen som mener noe om atomvåpen eller masseødeleggelsesvåpen. Så da blir det jo en amerikaner. Jeg vet en god kandidat som er VELDIG i mot atomvåpen (i Iran og N-Korea og Irak og andre djevelske trekanter) og som til og med gikk til krig for å bli kvitt masseødeleggelsesditto. Så kom ikke her! I'm nobody's little weasel.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nå ække jeg så god i engelsk som jeg kunne ha vært, men hvem er denne "nobody" du skriver om? Og når ble det moderne å blande sammen to språk sånn? Det er faktisk ganske forvirrende.