30.11.2005

Body Dysmorphia

Kvinneavdelingen har vært i karantene noen dager på grunn av akutt virusrelaterte komplikasjoner i øvre respirasjonssystem. Min eneste kontakt med utenomverdene har vært tv'n. I kveld hadde jeg en stor opplevelse ved å se på BBC et eldgammelt program, om merkelige mennesker som har merkelige greier i hodet sitt. Det dreide seg om 'body dysmorphia'. Noen personer - Usamerikanere tror jeg de var alle sammen - som ønsket å amputere et bein eller to. Hvorfor? Nei det var ikke koldbrann eller evige smerter eller noe, de bare ville ha fjerna et bein de ikke følte seg kytta til.... Er det flere enn meg som synes det er rart? Er jeg veldig intolerant når jeg mener at disse folka bør finne på noe å gjøre med livet sitt? Det var en lege i England som faktisk tilbød disse å få gjennomført en operasjon som gjore at tilsynelatende friske mennesker blir sittende i rullestol. Folk fra usa sto i kø for å få den operasjone. HÆ? Hvorfor? Jeg skjønner ikke det jeg. Og når operasjonene ble stoppa av offentlig kritikk så grep folk til andre knep: skjøt seg i beinet, la seg på jernbanelinja, og så måtte de få amputasjon da. Kunne de ikke ta seg jobb som mineleitere i Afganistan da? Så ble de kvitt problemet og gjorde nytte for seg i samme slengen. hmm nei. det var nok veldig intolerant. Men jeg følte meg merkelig normal etter å ha sett det programmet. Snufs. Vet du hvor mange tørk som går på en rull papirlommetørklær? Ikke mange nok.

Ingen kommentarer: