24.02.2006

Beklager Norge

Jeg vet jeg har skuffet min(e) leser(e) ved ikke å leve opp til forventningene de siste dagene. Jeg stiller meg fullstendig uforstående til hvordan den manglende bloggingen kan ha skjedd. Jeg har hatt en dårlig dag. Lei for det. Det har vært virus på avdelingen men det var et fuglevirus så nå har det fløyet videre. Jeg spiste kjøttdeig fra Gilde. Jeg har smørt meg bort. Jeg beklager. Jeg har ikke ski. Veldig beklagelig. Jeg er dårlig trent. Helt uforståelig hvordan dette kunne hende. (Nei jeg gidder ikke lenke opp disse beklagelsene - sjekk sportspressa de siste to ukene - eller sjekk hva som helst hvor som helst).

Landet er i krise. Det er ingen ting igjen av Norge nå - brukket rygg, diaré, virus, bortsmurte ski, utrent og utklasset ligger hun der uten ære igjen. Hvordan skal dette gå? Hvordan kunne dette skje? Her må hoder rulle i alle disipliner og på alle nivå. Vi gjemmer vårt gjenværende hode i sanden og gråter. Verre kan det ikke bli - katastrofe, tragedie, - eller er det en komedie?

Dag Solstad (han med gymnaslæreren og den merkelige diksjonen) hevder at Norge (og vestlige samfunn generelt) bygges på verdiene til 13-åringer. Det synes for meg som om verden er bygd på verdiene til sportsidioter i alle aldre. Så hvis vi sier at det er verdiene til sportsidioter i 13-14årsalderen som har kulturell kapital i dag så er vi enige - Solstad og jeg. Hva skal man ellers kalle dette

Nei - det er bare å innrømme det, Norge er ikke som det engang var det heller. Jeg melder meg ut. Sverige fikk i det minste gull i fleng.
Jeg skal nå pleie ankelen som jeg skadet under snømåking. Noe håp om medalje er det vel ikke. skit happens.

Ingen kommentarer: