12.03.2007

Valgfrihet

Valgfrihet.. før var det et positivt ord, betydde at man kunne velge. I dag, for meg, er valgfrihet friheten til å slippe å velge.
Jeg VIL ikke velge strømleverandør, bank, tv-leverandør, etc etc etc i det uendelige. Hvorfor kan ikke alle ha rett tid bra pris, gode tilbud, uten å måtte undersøke opp og ned hva fire hundre leverandører påstår at de kan levere som er så mye bedre enn alle andre? Hvorfor skal bare de som har tid til overs, eller penger til å betale 'konsulenter' (ugh), ha mulighet til å grave fram gode tilbud, de beste rentene, det beste vaskeprogrammet for ulike typer flekker?!?!? JEG VIL IKKE VELGE! Jeg krever å få det beste tilbudet uansett hvem jeg forholder meg til! Det spiller ikke noen rolle for meg om jeg kan velge mellom gul og grønn mobilleverandør, bare den virker. Jeg vil ikke velge mellom sykkelstativ og takgrind på mobilen min! Jeg vil ringe og sende sms, billig, raskt og enkelt. Når kommer reklamen: DU SLIPPER Å VELGE! Den skal jeg velge.

1 kommentar:

Anonym sa...

helt enig! godt poeng!