24.01.2006

Ut på tur

Jeg gikk en tur i sta. Gjennom tre klimasoner, fra den tempererte tv-stua, gjennom det tropiske området ved Jøtul'n til permafrosten på kjøkkenet. Fant de deilige runde gammeldagse laupene som spretter opp i bakerens hyller nå når det lir mot vår (JO DET GJØR DET JA - NEMLIG), smurte godt med smør på (NEI absolutt ikke margarin uten smak og behag) og ekte fet brunost i tykke skiver oppå. En kopp afrikansk Rooibos-te, men uten sukker i teen (må jo passe formene), og så en lang vandring gjennom klimasonene tilbake til tv-stolen. Ren helsebot. Tenker på de stakkars folka som må jobbe i luftfarten. Først flygelederne og nå flygerne. Stakkars folk. De har kanskje ikke råd til en laupe med skikkelig smør på? Eller kanskje de flyr for mye i Airbus'nEller kanskje de lider av bevegelsessyke?
Ved nærmere ettertanke lider jeg nok også av denne bevegelsessyken. Men en vakker dag skal jeg finne fram klatretau og piggsko og komme meg over dørstokken. Etter noen treningsturer som den i dag klarer jeg det nok.

Ingen kommentarer: