07.08.2006

Rakett i ræva!

Kan noen fortelle meg hvilke raketter Hizbolla sender mot Izzzrael? Er de veldig små og skytes de opp fra kaseroller?

Hvordan ellers kan de skytes opp fra bolighus, sykehus og FN-lokaler?

For det er jo Hizbolla-stillinger Israel bomber. Så da må jo rakettene være så små da. Eller?

Og kan noen fortelle meg hvordan folk med ødelagte armer og bein, med slanger og nyopererte sår kan flykte fra Sør-Libanon når absolutt alle veier og all infratruktur er ødelagt?

Riktig nok var det en jøde som en gang sa til en lam mann at han skulle kaste sine krykker å gå... men det var lenge siden det. Beina er ikke som de var.

Og hvordan kan Mona Levin sammenligne Jostein Gaarders kronikk med Hitlers Mein Kampf? Dama må være knept. Sannsynligvis.


Og kan noe si meg hvor det blir av den globale jødiske nasjonens protestskrik mot apartheidstaten Israels ødeleggende terror? Finnes det overhodet kritisk tenkende jøder i denne verden?

Og kan noen si meg hvorfor jeg ikke har lov å stille det siste spørsmålet?

3 kommentarer:

Merete sa...

Hei!
Frisk, arti og fin blogg du har, du skriver ogsaa veldig morsomt og underholdende, nesten synd at du ikke skriver paa engelsk saann at du kan naa et storre publikum!

Har bookmarka bloggen din. You go grrrrrrl!!

Peace out fra Amsterdam til Trondheim

Kvinneavdelingen sa...

Takk for go'orda! Hvis jeg bare kunne like mange kraftuttrykk på engelsk som på norsk så skulle jeg skrevet på engelsk..... :-)

Hils Amsterdam... en av de beste byene i Europa?

Merete sa...

Ha ha, om man bare kunne hadd oversatt de saftige kraftutrykkene fra norsk eller trondersk ja...

Amsterdam e helt OK, har ikke alle de privilegiene dere nyter godt av i velferds Norge (latterlig lav barnetrygd, super dyre barnehager, maa ha drit dyr syke forsikring odv) men det er super laid back her, du har ingen jantelov her og folk kan gjore nesten hva de vil her saa lenge du ikke skader noen andre. Og det passer meg godt. Ogsaa er det sa naert alt! Paa bare ett maasejokk er du i et anna land for en billig penge.

Skulle bare dra hit en snartur, men forelska meg og fikk to unger, og plutselig er det gaatt 9 aar...

Derfor arti aa lese blogger fra Norge spesielt bloggere som ikke sparer paa kruttet saann som du :-)