10.02.2007

Roch heim

Frisør:
Det forundrer meg storligen at enkelte damer alltid er nyfriserte. Hvordan i huleste får de det til. De kvinnene som har fast avtale til sin faste frisør hver fjortende dag... har de ikke annet å gjøre? Kanskje det er noe genetisk, må være det. For jeg mangler totalt frisørgenet. I likhet med mange av kvinneavdelingens gjengangere. Man ser seg en dag i speilet og tenker, uff nå skulle jeg vært hos frisøren. Så går det noen uker: Nei nå skulle jeg virkelig vært til frisøren. Enda noen uker lenger ned på kalenderen: Nå MÅ jeg til frisøren. Og så bestiller man seg time, noen uker fram i tid. Fysøren. Bad hair day? Nei - mer som bad hair life.


Spare seg til seinere:
Solberg (racerkjøreren) hoppa av et billøp etter å ha kommet ti minutter bak teten med begrunnelse av at han ville spare bilen til seinere. Det var et godt tips. Mandag går jeg ikke på jobb, må spare kroppen til seinere.

Rockheim:
Det nye "museet" eh, opplevelsessentret som skal bli et "museum som ingen andre museer har klart å bli" iflg Trond Glyske. Det skal nemlig få folk til å komme på besøk og ikke ønske å gå derfra igjen. Altså omtrent som 40 åtteåringer på skolebesøk på et herværende 100 år gammelt museum.
Dette blir neppe siste gang denne bloggen skriver om "Rockheim". En rask googling på nettet ga 270 treff på Rockheim: Ingen av dem omhandlet Giskes rockehjem. Derimot fant man informasjon om hester, denne spennende siden, geologi og 'oldies' på tysk....... Rockheim. Som skal bli virtuell før den/det blir reell. Kan tenke meg at de bruker 7 mill på å betale han derre virtuelle kunstneren til å lage nettsidene. Så kommer et bygg til ca 100 mill. Men HVOR I HULESTE skal bygget være? Jeg har finlest alle rapporter, kommentarer og utsagn om dette store Rockheim uten å finne den minste antydning til lokalisering. SKAL det bygges på La'mon, på Dora, eller hvor? Et hint ville vært fint. Noen har i alle fall kjøpt domene Rockheim.com, så det må bli Rockheim.no da, men da må de skynde seg å kjøpe det før noen andre gjør det. Men det hjelper ikke meg å finne ut hvor i huleste bygget skal ligge! Her på denne jorda mener jeg!?


Alltid er jeg den siste som får vite noe.

1 kommentar:

Lena ME Olofsson sa...

Glad att jag hittade din blogg!!!
detta med frisörer har vi diskuterat i min kvnnogruppsenast vi träffades, igår.
Ska kolla in fler gånger.
titta in till mig; kohagen.blogspot.com
Hälsningar