18.02.2007

Rikets tilstand

Uka som har gikk og gikk har bydd på mange overraskelser. For det første ble bestyrerinnen rammet av viruser ... mange av dem. Men hva kan man vente når man reiser med Norwegians stappfulle pendlerfly, klemt mellom snufsende medpassasjerer. Særlig når man havner i midten. Har dere lagt merke til kampen for armlenet? De privilegerte i setene mot midtgang og vindu har ialle fall litt slingringsmonn når det gjelder armbevegelser. I midten er man prisgitt intelligensen til medpassasjerene. Da er det dumt å bli overrasket over at de privilegerte presser seg inn over midtsetets armlene så du blir sittende der med skuldrene klemt inn mot haka, ute av stand til å finne setebelte, kaffekopp eller avisen. Skulle man være så freidig å påpeke for den privilegerte at man faktisk befinner seg i en knipe dersom de ikke deler armlenet, ja så får man viruser sent mot seg i en strøm av ukvemsord. På den annen siden, hvis den privilegerte er stor og rund, med polstrede skuldre, har man gratis sovepute hele veien til hovedstaden.



Overraskende var innholdet i sentralbanksjefens høymesse dog ikke. Nå må renta opp og nåde deg om du har lånt for mye til bolig. Du er bra dum - du ødelegger norsk økonomi - du er en ... synder. Alle dere dumme idioter som har lånt millioner for å kjøpe et lite krypinn, nå skal dere straffes for at noen tjente godt på handelen! Kunne dere ikke bodd i telt i stedet? Komme her og kreve skikkelig tak over hodet og attpåtil låne for å sikre familien et sted å bo! Ha, renta skal opp til 'normalt' nivå så det så. Da blir det nok fest tenker jeg.


Enda mindre overraskende: Israel og USA er enige i å fortsette boikotten av den palestinske regjeringa. Den demokratisk valgte regjeringa. Du verden det var overraskende du. Helt i sjokk jeg. Tror neppe jeg kommer meg over det sjokket, tenk at Israel og USA er enige....... Nå står ikke verden til påske. Som forøvrig er relatert til Palestina på en måte jeg ikke helt har klart for meg i øyeblikket - forvirret som jeg er av kosmisk enighet.

Lurer på hva det neste blir?

Ingen kommentarer: